Legyél minél több közösségi felületen megtalálható és látható, de túl sok energiát ne ölj bele!

Sokan gondolják úgy, hogy elég a vállalkozásuknak egy facebook-on egy oldal, esetleg még egy csoportot is létrehoznak. Miután létrehozták az oldalt (és talán a csoportot is) akkor hátradőlnek és elégedetten pipálják ki a közösségi médiát.

Ennél azért több kell! Nyitottnak kell lenni a többi közösségi oldal felé is, az csak a minimum szint, hogy fent van a vállalkozásod a facebook-on.

Egyrészt az igaz, hogy: „szinte mindenki fent van facebook-on”, de mint a „szinte” szó is jelzi nem minden embernek van FB fiókja. Őket meg kell találni máshol.
Másrészt oké, hogy leendő vásárlód lát téged FB-on (ahol egyébként „mindenki fent van”), de ha még ott vagy neki szem előtt pl. LinkedIn-en és Twitteren, akkor több különböző helyről is adsz neki impulzus és így nagyobb eséllyel fog az oldaladra látogatni.

Ebben a cikkben összeszedtem neked, hogy melyek azok a közösségi oldalak, amiken jó ha fent van a céged és mikor kifejezetten ajánlott.

A cikk végén pedig tartalom újrahasznosításhoz is kapsz tőlem tanácsot.

– facebook –

Ez az alap, nagyon nem is fejteném ki bővebben.

A facebook a legtöbb felhasználóval rendelkező és a leglátogatottabb közösségi oldal. Vannak akik több órát töltenek naponta a facebookon. Mindenkit megnéznek, likeolnak, kattintgatnak. Neked is itt kell lenned, ez a minimum.

Emlékszem, hogy amikor elkészültem a jobbkezem.hu weboldallal, akkor a következő lépésem az volt, hogy létrehozzam a FB-on a vállalkozásom oldalát.
Csak a saját falamon osztottam meg, de megdöbbentem, hogy mennyien megosztották és likeolták.

Létrehoztam egy csoportot is aminek a célja, hogy kialakítsak majd egy kisebb jobbkezem közösséget. A csoport tagjai majd kérdezhetnek és segíthetnek egymásnak. Elég hasznos tud lenni egy ilyen kis csoport és az érdem pedig a tiéd lesz, mert a Te céged neve alatt kapnak segítséget.

– LinkedIn –

Hazánkban egyre elterjedtebb, hogy a cégeknek van LinkedIn profilja vagy ha valaki alkalmazott és látszani szeretne szakmai szempontból, akkor neki is van LinkedIn profilja.

Nem rég aktualizáltam a profilomat és kihegyeztem a jobbkezem.hu oldalra. Beállítottam, hogy az alapítója vagyok, ahová lehet, elhelyeztem a honlapom linkjét és itt-ott még beraktam egy pár soros figyelemfelhívó szöveget.

Kellemes meglepetés ért 1 napon belül. Egy kedves ismerősöm akivel már évek óta nem beszéltem, kitöltötte a jelentkezési űrlapot a weboldalamon és még külön rám is írt facebook-on, hogy” Hello! A LinkedIn profilodon találtam rá a weboldalara, nagyon tetszik amit csinálsz, tudnánk találkozni valamikor?”

Kiderült, hogy pont kapacitáshiánnyal küszködött és az én segítségemmel már be tud vállalni nagyobb projekteket is. Magam sem gondoltam volna, hogy egy kis profilfrissítésből egy komoly üzleti együttműködés fog létrejönni.

Jó ha a te céged is fent van a LinkedIn-en.
Kifejezetten ajánlom ha az értékesítési irányod B2B.

LinkedIn-en több olyan tehetős cégvezető / cégtulajdonos is fent van, akiknek egyébként nincs facebook profilja.

– Update: Instagram és Pinterest –

2020 márciusában ezt a cikket olvasva már egy kicsit ki kell egészítsem.

  • Instagram: ha a cégedben sok dolog történik ami képen is jól mutat (raktározás, telephely, irodai dolgok, saját kis munkatered stb…) vagy éppen a flow-élményt szeretnéd megmutatni, hogy milyen jó nálad dolgozni vagy milyen jó a saját környezeted (ha egymagad csinálod a dolgokat).
  • Pinterest: ha te valamilyen kézműves tevékenységet folytatsz (legyen az bármi: táska készítés, ékszerek, hajfonás, festés stb…), akkor jó ha van egy Pinterest fiókod is, mert többek között itt koncentrálódik a többi hasonló foglalkozású ember és a közönségük is.