Egyáltalán kell nekem asszisztens?

Elkezdtél vállalkozni, mert VALAMIT akartál csinálni. Persze volt néhány szabály, meg törvényi előírás, ami miatt ILYEN OLYAN és AMOLYAN dolgokat meg kellett tenni, el kellett végezni. Aztán rájöttél, hogy ahhoz, hogy ezt a VALAMIT csinálhasd (magyarul legyen rá vevőd/ügyfeled), még meg kell csinálni EZT, meg AZT, meg AMAZT. Ha jöttek a vevők, akkor jött vele MÉG EZ, MÉG AZ, MÉG AMAZ a feladat is. Ahogy elkezdtél nőni, rájöttél, hogy ezt az egészet akkor tudod átlátni és kezelni, ha MÉG EZT IS, meg MÉG AZT IS, MEG MÉG AMAZT IS megcsinálod. Ezek közül valamelyik mindig  SÜRGŐS, vagy SÜRGŐSEBB, LEGSÜRGŐSEBB, vagy éppen S.O.S. Persze mindezt MOST, vagy TEGNAPRA.

Na, most valahogy így néz ki a helyzet, szóval valószínűleg kell

„Akkor felveszek valakit, de nekem az a jó, ha itt ül mellettem.”

Hiába ülne egész nap az irodában, mert úgysem érnél rá egyeztetni vele. Persze, majd ha épp ráérsz, akkor gyorsan szólsz neki, hogy mit kell csinálni.
De álljunk csak meg…ha ő ott van, akkor (jó esetben) nem csak ül, malmozik és vár, hanem dolgozik.04851698c3ac01dc639e8d31f4a7f49e_woman-using-a-computer-clip-woman-at-computer-clipart-free_361-425

Te mit szólnál, ha éppen benne vagy valamiben és kirángatnak belőle, majd megkérdezik, hogy „az XY ügyfél 2 héttel ezelőtti gondjával mi lett?” Fogalmad nem lesz, és még abban is elveszted a fonalat, amit éppen csinálsz.

Ezzel ő sem lenne máshogy, kizökkented, kevésbé lesz hatékpony, Te pedig azt fizeted, hogy ott ül, megzavarodva 2 feladat között. Persze ez csak egy pár perc, de ha ezt napi többször eljátsszátok…na ugye, hogy nem vagy a saját pénztárcád ellensége? 🙂 Tehát mindenképp kell valamiféle házon belüli időpontegyeztetést csinálnotok, ha más nem, egy „20 perc múlva neked jó?” szintűt.

Ezt ugyanúgy megteheted írásban is, ahhoz meg nem kell jelen lenni, rögtön megoldódott a probléma.

És mihez kell értenie?

Ül, gépel, kávét főz! Ja, nem.

780d62ac14172c773972d85eca92f8bb_female-computer-user-clip-art-woman-at-computer-clipart-free_600-563Teljesen más típusú, és sokkal szerteágazóbb témákban kell otthon lennie, mint a tízujjas gépelés és társai. Már rég elmúlt az az idő, amikor az ilyen járulékos munkák word-excel bűvészkedésből, és adatrögzítésből álltak – főleg a pár fős kisvállalkozásoknál.

Ha nálad mégis ez a helyzet, akkor feletted szaladt el az idő…ideje felvenni a fordulatot, ebben is tudok segíteni 🙂

Hiába ért valaki a tízujjas vakon gépeléshez, és telefonálgat nagyonkedvesen az ügyfelekkel, tudja fejből az összes excel függvény, meg a wordben is tud körlevelet csinálni…akkor sem fogja megoldani a mai feladatok nagy részét.

Mégis mik ezek a feladatok?

  • Felhőalapú szoftverek/tárhelyek (Google Drive, Dropbox stb.)

  • Feladatkezelők ismerete (legalább a működési elvüket) Trello, Wunderlist, Asana stb.

  • Jó kommunikációs készség szóban és írásban (nem csak az önéletrajza szerint)

  • Marketing ismeretek, legalább alapfokon